Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®-peruskoulutus

ETK®-peruskoulutus antaa erinomaiset valmiudet kouluttaa ensiapua, tapaturmien ehkäisyä ja terveyden edistämistä erilaisissa toimintaympäristöissä ja yhteisöissä. Koulutuksen hyväksytysti suoritettuaan osallistuja saa Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®-pätevyyden.

Uudistettu ETK®-peruskoulutus rakentuu verkkokoulutusosuudesta ja lähikoulutusosuudesta. Koulutuksessa saat valmiudet toimia ensiavun ja terveystiedon kouluttajana SPR ensiapukursseilla.

Koulutus on suoritettavissa joustavana nonstop-koulutuksena. Verkkokoulutusosuuden suorittamisen voi aloittaa milloin vain. Lähikoulutusosuuteen pääset ilmoittautumaan heti, kun olet suorittanut verkkojakson orientaatio-osuuden. Koulutuksen suorittamiseen on aikaa kuusi kuukautta.

Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®

Pohjakoulutusvaatimukset:

• laillistettu terveydenhuollon ammattihenkilö, eli sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, ensihoitaja (AMK), kätilö, fysioterapeutti, hammaslääkäri tai lääkäri
  • ammattinimikesuojattu, perustason ensihoidon lähihoitaja
  • ammattinimikesuojattu, sairaanhoidon ja huolenpidon osaamisalan suorittanut lähihoitaja
  • pelastaja
  • palomies-sairaankuljettaja
  • lääkintävahtimestari-sairaankuljettaja

Lisäksi:

• Voimassa oleva SPR Ensiapukurssi EA 1® -pätevyys

Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK® saa kolmeksi vuodeksi oikeuden kouluttaa kaikkia SPR ensiapukursseja. Ylläpitääkseen kouluttajapätevyyttään tulee kouluttajan osallistua ETK®-täydennyskoulutukseen kolmen vuoden kuluessa.

Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®-peruskoulutuksen hinta on 3348,00 € (sis. alv. 24 %).

Hinta sisältää verkko-, etä- ja lähikoulutuksen, kurssimateriaalin, lounaat ja kahvit, sekä  kouluttajaoikeuden kolmeksi vuodeksi.​

Uudistettu ETK®-peruskoulutus rakentuu verkkokoulutus-osuudesta, etäkoulutuspäivästä eli webinaarista sekä neljästä läsnäoloa vaativasta lähipäivästä. Koulutuksen suorittamiseen on aikaa kuusi kuukautta ilmoittautumisesta.

Ilmoittauduttuasi voit aloittaa verkkokoulutus-osuuden joustavasti sinulle parhaiten sopivana ajankohtana. Saat ilmoittautumisvahvistuksen mukana rekisteröitymislinkin oppimisalustalle.

Lähikoulutusosuudelle tulee osallistua kuuden kuukauden sisällä ETK®-peruskoulutukseen ilmoittautumisesta. Verkkokoulutusosuus tulee olla hyväksytysti suoritettuna ennen webinaari- ja lähikoulutuksiin osallistumista.

Verkko-opintojen avulla syvennyt ensiaputaitojen kouluttamiseen sekä harjoittelet ensiavun kouluttamisen taitoja. Verkko-opinnot koostuvat monipuolisista video- ja lukumateriaaleista, erilaisista interaktiivisista tehtävistä sekä vertaisoppimisesta. Verkko-osuuden tulee olla hyväksytysti suoritettu kaksi viikkoa ennen etä- ja lähikoulutukseen osallistumista.

Lähikoulutusosuuden aikana saat valmiudet ensiavun kouluttamiseen erilaisissa toimintaympäristöissä ja vaihteleville kohderyhmille. Koulutuksen aikana perehdytään sekä lähi- että etäkoulutuksen toteuttamiseen.

ETK-peruskoulutuksen laajuus on 10 opintopistettä. Varaathan koulutukseen riittävästi aikaa.

ETK®-peruskoulutus toteutetaan verkkokoulutuksen, webinaarin ja lähikoulutuksen yhdistelmänä. Pääset ilmoittautumaan etä- ja lähikoulutusosuudelle oppimisalustan kautta suoritettuasi verkkokoulutusosuuden orientaatiojakson. Minimiosallistujamäärä 15 henkilöä.

Voit valita itsellesi sopivimman ajankohdan lähikoulutusosuudelle kurssialustalla. Alla näet mahdolliset ajankohdat koulutukselle.

Lähikoulutusosuus 6

Webinaari 17.5.2024 ja lähipäivät Helsingissä 21.5.–24.5.2024

Lähikoulutusosuus 7

Webinaari 13.9.2024 ja lähipäivät Helsingissä 17.–20.9.2024

Lähikoulutusosuus 8

Webinaari 15.11.2024 ja lähipäivät Helsingissä 19.–22.11.2024

ETK®-peruskoulutuksen täyttyessä etusijalla ovat Punainen Risti Ensiavun kumppaniorganisaatioiden ensiavun kouluttajat.

Kouluttajakoulutukseen ilmoittautuminen ja käytännön kysymykset:

Ilmoittautuminen

Koulutukseen osallistumisen voi peruuttaa maksuttomasti, mikäli osallistuja ei ole kirjautunut verkkoalustalle.

Verkko-osuuden aloittamisen jälkeen tehdyistä peruutuksesta veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Verkko-osuuden suorituksen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan.