SPR Ensiavun kouluttajien osaajaohjelman hakuedellytykset

SPR Ensiavun kouluttajien osaajaohjelma tarjoaa ensiavun kouluttajalle entistä laajemmat mahdollisuudet toimia ja kehittyä SPR Ensiavun kouluttajana.

Tutustu tässä hakuedellytyksiin ja hae mukaan!

SPR Ensiavun kouluttajien osaajaohjelma sisältää sekä laadullisia että aktiiviseen kouluttamiseen sidottuja kriteereitä. SPR Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®, erityisosaajalta vaaditaan enemmän koulutuskokemusta kuin SPR Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®, osaajalta.

Hakeaksesi mukaan SPR Ensiavun kouluttajien osaajaohjelmaan, kaikkien hakuedellytysten tulee täyttyä.

Osaajaohjelman laadulliset kriteerit

Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK® tai HEK

• on tutustunut kouluttajaohjeeseen sekä sen liitteisiin ja noudattaa niiden ohjeistuksia.
  • toimii ohjeiden mukaan eikä hänellä ole korjaamattomia laatupoikkeamia auditoinneissa.
  • toimii työssään vastuullisesti ja ympäristöä kunnioittavalla tavalla.
  • on tutustunut Punainen Risti Ensiavun eettisiin toimintaohjeisiin kumppaneille ja noudattaa niitä työssään.
  • omaa perustiedot tietoturvasta ja -suojasta ja noudattaa niitä.

Hakuedellytykset SPR Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®, osaaja

ETK® tai HEK on kouluttanut aktiivisesti Punaisen Ristin ensiavun koulutusohjelmien mukaisia ensiapukursseja viimeisen kahden vuoden aikana.

Edellytyksenä on 80 SPR ensiapukurssia tai ensiapukoulutuspäivää (80 pistettä) viimeisen kahden vuoden aikana. Tiedot tarkistetaan Competence Admin -järjestelmästä.

TAI

ETK® tai HEK on toiminut aktiivisesti vapaaehtoistyössä ensiavun kouluttajana Punaisen Ristin ensiavun koulutusohjelmien mukaisilla ensiapukursseilla viimeisen kahden vuoden aikana.

TAI

ETK® tai HEK on ollut vähintään 6 kk vakituisessa työsuhteessa työnantajaan, joka on ARVOkumppani® ja on tämän ajan työskennellyt Punaisen Ristin ensiavun koulutusohjelmien mukaisten koulutusten asiantuntija- tai koulutustehtävissä.

Hakuedellytykset SPR Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®, erityisosaaja

Edellä mainittujen lisäksi SPR Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®, erityisosaajalla tulee seuraavien edellytysten täyttyä:

Edellytyksenä on 120 SPR ensiapukurssia tai ensiapukoulutuspäivää (120 pistettä) viimeisen kahden vuoden aikana. Tiedot tarkistetaan Competence Admin -järjestelmästä.

TAI

ETK® tai HEK on osallistunut SPR ETK-koulutus® -tilaisuuden kehitystyöhön tai toiminut kouluttajana näissä koulutuksissa viimeisen kahden vuoden aikana.

JA

ETK® tai HEK omaa kokemusta kaikista SPR Ensiapukurssien toteutusmuodoista (lähi-, etä- ja yhdistelmäkoulutukset).

Haluatko tietää lisää tai onko sinulla kysyttävää hakuedellytyksistä? Ota meihin yhteyttä: ensiaputodistus@redcross.fi

Hae mukaan osaajaohjelmaan

SPR Ensiavun kouluttajien osaajaohjelma luo kouluttajille mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen sekä kouluttajayhteisön vahvaan tukeen ja tarjoaa erilaisia etuja SPR Ensiapukurssien kouluttajana toimimiseen.

Täytä hakulomake >

Ensiapukoulutuspäivien pisteyttäminen

Tarkistamme pisteesi ensiapukoulutuspäivistä alla olevan taulukon mukaisesti. Englannin- ja ruotsinkielisissä koulutuksissa pistemäärä menee suomenkielisen mukaisesti.

SPR ensiapukoulutus Pisteet
 SPR Ensiapukurssi EA 1® (16 t) lähikoulutus/webinaari 2