SPR ensiapukoulutus on osa kokonaisvalmiutta

Tummahiuksinen ja mustaan takkiin pukeutunut Punainen Risti Ensiavun toimitusjohtaja Anne Pellinen istuu toimistopöydän ääressä ja hymyilee. Taustalla on yhteiskunnallinen yritys merkin juliste ja pöydällä punainen työpaikan ensiapulaukku, jossa on Punaisen Ristin logo.

SPR ensiapukoulutukset ovat osa Suomen kokonaisvalmiutta ja varautumista. Punainen Risti Ensiavun tavoitteena on, että jokaisessa kodissa ja jokaisella työpaikalla on ensiaputaitoisia ihmisiä.

Ensiapukoulutus edistää varautumista hätätilanteisiin kotona, vapaa-ai­kana ja työssä. ”Hätä ei katso aikaa eikä paikkaa – äkilli­nen tilanne voi kohdata kenet vain, missä vain”, Punainen Risti Ensiavun toimitusjohtaja Anne Pellinen sanoo.

Ensiapukoulutusten edelläkävijä

Punainen Risti Ensiapu tuottaa ajantasaiset koulutussisällöt SPR ensiapukursseille sekä ylläpitää valtakunnallista ensiapukoulutusrekisteriä. Rekisteri tuottaa tietoa kotimaan ensiapuvalmiudesta viranomaisten käyttöön.

Laaja sopimuskumppaniverkosto, lähes 800 koulutusorganisaatiota ja yli 1 000 ensiavun– ja terveystiedon ETK®-kouluttajaa, järjestää SPR ensiapukoulutusta asiakkailleen. Ensiapukoulutusten auditoinneista ja laadunvarmistuksesta vastaa puolueeton asiantuntijataho. Vuonna 2023 noin 95 000 henkilöä suoritti Punaisen Ristin sertifioidun ensiapukurssin.

Työpaikan ensiapuvalmius on työnantajan vastuulla

Työnantaja vastaa siitä, että työpaikalla on riittävä määrä ensiapukoulutettuja suhteessa työpaikan toimintaympäristöön ja tapaturmariskiin. Myös ensiapukoulutuksen sisällöllä on merkitystä.

SPR ensiapukoulutukset perustuvat tutkittuun tietoon, ja asiantuntijat päivittävät sisältöjä jatkuvasti vastaamaan viimeisimpiä ohjeita.

”Erityisesti näin etätyön aikana on hyvä pohtia, ovatko omat ensiaputaidot ajan tasalla”, Pellinen toteaa.

Tunnistat aidon Punaisen Ristin ensiapukoulutuksen SPR-etuliitteestä

SPR ensiapukoulutukset perustuvat tutkittuun tietoon ja kouluttajana toimii aina terveydenhuollon ammattihenkilö, jolla on ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®-koulutus ja voimassa oleva kouluttajaoikeus.

Punainen Risti Ensiavun ARVOkumppani® on vastuullinen toimija, joka järjestää sertifioituja SPR ensiapukoulutuksia. ARVOkumppani®-toimijan järjestämiltä ensiapukursseilta saa aina Suomen tunnustetuimman ensiapupätevyyden.

Valitse SPR ensiapukoulutus ja ole mukana avun ketjussa.

SPR ensiapukoulutuksia järjestetään ympäri Suomen – löydä täältä lähin toimija ensiavun kouluttamiseen.

Punainen Risti Ensiapu on yhteiskunnallinen yritys ja osa Suomen Punaisen Ristin ja koko maan valmiuden ja varautumisen kokonaisuutta. Toimintamme tuotto ohjataan Punaisen Ristin kotimaan auttamistoiminnan tukemiseen. Lue meistä lisää täältä.